Foto: Ilustrativna fotografija

Projekti

Filtriraj

Analiza domaće turističke potražnje u Splitsko-dalmatinskoj županiji u 2023./2024. godini


Područje istraživnja : Strateško planiranje u turizmu

Voditelj projekta : Zrinka Marušić mag. math., univ.spec.oec.

Izvođač :

Razdoblje provedbe : 2024

Naručitelj : Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije


Suradnici


U projektu se, temeljeći se na sekundarnim izvorima podataka, detaljno analiziraju veličina i obilježja domaće turističke potražnje na razini cijele Hrvatske, pružajući uvid u broj putovanja, višednevnih i jednodnevnih, i noćenja ostvarenih u komercijalnim i nekomercijalnim oblicima smještaja prema regijama, tipovima smještaja i sezonama. Slijedeći isti metodološki obrazac, analiziraju se veličina i obilježja domaće turističke potražnje Splitsko-dalmatinske županije. Primarna kvantitativna istraživanja provedena na populaciji stanovnika Hrvatske koji su odlazili na privatna putovanja izvan glavne ljetne sezone (na uzorku od 641 ispitanika) te na populaciji stanovnika koji su u županiju putovali isključivo u dva vršna ljetna mjeseca (na uzorku od 159 ispitanika) temelj su za analizu posebnosti putovanja u županiji izvan glavne ljetne sezone u usporedbi s ljetnom sezonom. Analiza potencijala domaćeg tržišta za putovanja u županiju temeljena je na tri fokus grupe provedene sa stanovnicima Hrvatske koji su u posljednje dvije godine bile na privatnom putovanju s barem jednim noćenjem, od kojih je polovica posjetila, a polovica nije posjetila Splitsko-dalmatinsku županiju te na kvantitativnom istraživanju stavova i motivacije domaćih turista koji od siječnja 2023. do lipnja 2024. godine nisu bili na privatnom putovanju u Splitsko-dalmatinskoj županiji (na uzorku od 401 ispitanika). Provedeno je i kvalitativno istraživanje organizatora putovanja s ciljem analize ponude turističkih agencija koje posluju u Hrvatskoj i organiziraju izlete u Splitsko-dalmatinsku županiju, s posebnim naglaskom na poticanje domaće potražnje tijekom predsezone i posezone. Analizirana su i strana iskustva i prakse usmjerene na poticanje domaćeg turizma, s ciljem identifikacije strategija koje bi mogle biti primjenjive u lokalnom kontekstu. Konačno, dane su i preporuke kako bi se potaknula veća potražnja domaćih posjetitelja za Splitsko-dalmatinskom županijom, posebno tijekom razdoblja izvan glavne turističke sezone.